قوانین تعویض و ارجاع کالا
زیبا بن با هدف جلب کامل رضایت مشتریان و همچنین آسودگی خرید آنان به دنبال راهکارهای ارائه خدمات با بهترین کیفیت می باشد. در این راستا تمام کالاها قبل از ارسال، از نظر صحت و سلامت کنترل شده و در صورت تضمین استانداردهای کیفی برای مشتریان ارسال خواهد شد. با این حال ممکن است شما مشتریان گرامی پس از دریافت کالا با مشکلاتی در کالای خریداری شده مواجه شوید. در این صورت مشتریان می توانند با توجه به قوانین تعویض 24 ساعته سایت زیبا بن، کالاهای خود را تعویض نمایند.
قواعد کلی و جزیی ارجاع کالا در بخش زیر توضیح داده خواهد شد:
نواقص فنی کالای خریداری شده
مغایرت کالای تحویل گرفته شده با مشخصات مندرج در سایت زیبا بن
آسیب دیدگی در شرایط حمل و نقل
قوانین مربوط به فروش محصولات آرایشی و بهداشتی
کدام کالاها قابلیت تعویض و ارجاع را ندارند؟
وضعیت تحویل کالاهای قابل تعویض چگونه باید باشد ؟
چنانچه قصد تعویض و یا ارجاع کالای خریداری شده خود از فروشگاه اینترنتی سایت زیبا بن را دارید، می توانید با توجه به شرایط زیر اقدام فرمایید. توجه بفرمایید ارجاع و تعویض کالا با توجه به قوانین زیر صورت گرفته و در غیر اینصورت شرکت زیبا بن مسئولیتی بر ارجاع و تعویض نخواهد داشت.
مغایرت کالاهای خریداری شده از سایت زیبا بن با کالای تحویل گرفته شده
در صورتی که کالاهای خریداری شده شما از نظر رنگ، جنس، سایز، مشخصات فنی و دیگر اطلاعات مندرج در سایت مطابقت نداشته باشد. می توانید تا حداکثر 24 ساعت این مورد را به واحد پشتیبانی مشتریان سایت زیبا بن اطلاع دهید.
چنانچه عدم تطابق به وجود آمده بدون استفاده و باز نمودن بسته بندی کالا قابل مشاهده باشد (مانند رنگ، سایز و مشخصات درج شده بر روی کارتن)، باید کالا در شرایط اولیه به همان صورتی که کالا به مشتری تحویل شده باشد، به شرکت زیبا بن تحویل داده شود و از آن استفاده ای نشده باشد.
عکس و فیلم مندرج در سایت و یا شبکه های اجتماعی وابسته به سایت زیبا بن جهت کمک رسانی به خرید مشتریان بوده و از آنجایی که ممکن است مقداری از جزییات با کالای اصلی وجود داشته باشد، به استناد به این موارد نمی توان اظهار مغایرت نمود.
شرایط ارجاع کالاهای معیوب
مشکل فنی کالا، باید حداکثر تا 24 ساعت به بخش پشتیبانی مشتریان سایت زیبا بن به شماره 82804373 -021 اطلاع داده شود
چنانچه کالا در اثر حمل و نقل آسیب دیده باشد
در هنگام تحویل کالا از شرکت زیبا بن به خریدار میباست، کالاها توسط فرد تحویل گیرنده بررسی و کنترل کامل گردد.
چنانچه شکستگی و مخدوش بودن کالا، بدون استفاده نمودن و باز کردن بسته بندی آن، مشخص باشد میباست از تحویل گرفتن بسته خودداری نمائید بدیهی است امضاء و تائید شما به منزله دریافت کالا بصورت کامل تلقی میگردد و پس از آن شرکت زیبا بن هیچگونه مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت.
بدیهی است پس از خودداری نمودن از تحویل کالا حتما و سریعا این موضوع را به واحد پشتیبانی مشتریان سایت زیبا بن به شماره 82804373 -021 اطلاع رسانی فرمایید.
توجه فرمایید فرد تحویل دهنده کالا، نماینده شرکت زیبا بن بوده و در صورتی که خریدار در شکستگی کالا محق باشد، می بایست مشتری، مامور ارسال (فرد تحویل دهنده کالا) را از این مورد آگاه گرداند.
چنانچه شکستگی و مخدوش بودن کالا و بسته بندی آن در هنگام استفاده از کالا مشخص شده باشد. میباست تا حداکثر 24 ساعت این موضوع به واحد پشتیبانی مشتریان سایت زیبا بن اطلاع رسانی گردد.
قوانین مربوط به فروش محصولات آرایشی و بهداشتی
اطلاعات درج شده هر محصول آرایشی و یا یهداشتی در وبسایت زیبا بن ، صرفا جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری بوده و جنبه مشاوره خرید را ندارد.
مشتری میبایست، قبل از خرید محصولات آرایشی و بهداشتی نسبت به کسب اطلاعات و مشاوره از طریق متخصص اقدام نماید.
در صورت عدم اطلاع و توانایی مشتری نسبت به استفاده از کالای خریداری شده، سایت زیبا بن هیچ گونه تعهدی نداشته و مسئولیت های آن بر عهده شرکت تولید کننده کالا می باشد.
شرکت زیبا بن نسبت به عوارض جسمی، حساسیت و بیماری های ناشی از استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی تعهدی نداشته و مسئولیت های آن بر عهده شرکت تولید کننده کالا می باشد.
تمامی کالاهای بهداشتی سایت زیبا بن دارای مجوز و استانداردهای لازم برای عرضه به مشتریان بوده و سایت زیبا بن خود را جهت عرضه محصولات با کیفیت به مشتریان گرامی متعهد میداند.
بدیهی است با توجه به حالت بهداشتی این نوع از کالاهای سایت زیبا بن ، لوازم آرایشی، کرم ها و لوسیون ها مطابق قوانین وزارت بهداشت به صورت پلمپ فروخته شده و تعویض فقط در صورتی که کالا باز نشده و از بسته بندی پلمب خارج نشده باشد در مدت حداکثر 24 ساعت ارجاع انجام خواهد شد.
قواعد کلی ارجاع کالا در زیبا بن
مشتریان گرامی فراموش نفرمایید، در هنگام تحویل کالا به شرکت زیبا بن، برگه رسید خرید (که شامل نام خریدار، شماره سفارش خریدار و اقلام خرید می باشد) نیز به کالا ضمیمه شود.
مشتری گرامی چنانچه قصد دارید علت تعویض و یا درخواست خود را برای ما ارسال فرمایید می توانید از برگه مرجوعی استفاده نمایید.
توجه فرمایید مخدوش کردن کالا و کارتن بسته بندی، نوشتن نام و نشانی، نوشتن مشکل و یا نقص فنی، بر روی کالا و یا بسته بندی کالا، ضمانت 24 ساعته سایت زیبا بن را از بین برده و شرکت زیبا بن در این حالت مسئولیتی را پذیرا نخواهد بود.
کالای معیوب به همان حالت اولیه باشد و اثری از استفاده شدن در آن نباشد.
در صورت تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان پس از فروش سایت زیبا بن، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.
مشتریان گرامی توجه بفرمایید ملاک اقدام زیبا بن نسبت به ارجاع و یا عدم ارجاع کالای مورد نظر، نظر کارشناسان پشتیبانی و خدمات پس از فروش شرکت زیبا بن است و از مشتریان انتظار هرچه بیشتر همکاری با این واحد خواهد بود.
تعویض کالا در صورتی ممکن است که کالا در کارتن بسته بندی سازمان و جعبه اصلی کالا به شرکت زیبا بن بازگردانده شود.
چنانچه کالا دارای کارتن اصلی، پک محافظت بسته بندی مانند یونولیت و پوشش حبابی، قوطی تیوب شیشه، متعلقات و ... باشد، از دور ریختن آنها تا 24 ساعت جلوگیری شود، کالا توسط مشتری دوباره بسته بندی شود و به همان صورتی که از شرکت زیبا بن تحویل گرفته شده به شرکت زیبا بن نیز تحویل داده شود.
چگونه کالا را مرجوع نماییم؟
مشتری گرامی چنانچه ارجاع و تعویض کالای خریداری شده شما منطبق با قوانین و مقررات ذکر شده بالا می باشد موارد زیر را جهت ارجاع به شرکت زیبا بن رعایت نمایید
لطفا به هیچ عنوان بدون اطلاع کارشناسان پشتیبانی کالا را به صورت خودسرانه به شرکت زیبا بن ارسال نفرمایید.
در صورتی که تعویض و یا ارجاع کالای مورد نظر مشمول شرایط مذکور بندهای بالا باشد. تا ظرف حداکثر 24 ساعت با واحد پشتیبانی مشتریان سایت زیبا بن حاصل فرمایید و این موضوع را به کارشناسان انتقال دهید.
پس از هماهنگی مشتری با واحد پشتیبانی مشتریان سایت زیبا بن، کالا توسط شرکت زیبا بن از مشتری تحویل گرفته خواهد شد و یا برای مشتریان ساکن در شهرستان، کالا توسط مشتری به صورت پستی ارسال خواهد شد (درصورت ارسال با پست، رسید پستی را نیز به فاکتور منگنه نمایید).
هزینه کالاهای مروجوعی از همه شهرستان ها به جز شهر تهران بر عهده مشتری می باشد.
کالای تحویل گرفته شده در شرکت زیبا بن ، توسط کارشناسان پشتیبانی مشتریان سایت زیبا بن بررسی شده و با مشتریان تماس گرفته خواهد شد.
چنانچه مشتری محق نبوده و کالا بدون ایراد تشخیص داده شود. واحد پشتیبانی مشتریان، این موضوع را به اطلاع مشتری خواهد رساند. دراین مرحله کالا بصورت امانی تا یک ماه نزد سایت زیبا بن باقی خواهد ماند و مشتری می تواند با پرداخت هزینه حمل، کالای خود را دوباره دریافت نماید و در صورت استنکاف مشتری از تحویل کالای مورد نظر در عرض یک ماه، شرکت زیبا بن در قبال کالا و زیان های وارد شده بر آن و یا مفقودی آن هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.
چنانچه مشتری محق باشد، به مشتری اطلاع داده شده، کالا تعویض و برای مشتری بصورت رایگان ارسال خواهد شد.
گارانتی
مدت گارانتی کلیه کالاهای عرضه شده در سایت زیبا بن برای هر کالا متفاوت است و در قسمت ویژگی ها و شرایط استفاده، (در صورت عدم درج موارد مذكور در این قسمت، گارانتی برای آن كالا وجود ندارد) درج شده است.
هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟
اگر ایراد فنی، وجود عدم انطباق موارد درج شده در سایت زیبا بن و کالای خریداری شده و یا آسیب دیدگی و هر عاملی که باعث تعویض و یا ارجاع کالا گردد، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش سایت زیبا بن برسد، هزینه های ارسال کالا به عهده زیبا بن میباشد.
برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به شرکت زیبا بن ارسال شود.
پس از رسیدن کالا به واحد مشتریان سایت زیبا بن، فرایند رسیدگی کالا چگونه خواهد بود ؟
کارشناسان خدمات پس از فروش زیبا بن ، مشکلات و عدم انطباق های اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می کنند.
چنانچه ایراد، مغایرت یا مشکل فنی توسط کارشناسان زیبا بن تایید شود، کالا تعویض خواهد شد و یا مشتری می تواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند.
تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است.
اگر در زمان ارجاع کالا و طی مراحل بررسی و اقدام مورد نیاز جهت تعویض کالا، موجودی کالا تمام شود؛ زیبا بن به درخواست مشتری کالای دیگری را ارسال می کند و یا به درخواست مشتری مبلغ کالای مرجوعی را به حساب کاربری مشتری اعتبار خواهد نمود و در نهایت مبلغ خرید به حساب مشتری با درخواست مشتری واریز خواهد شد.
قابل ذکر است در صورتی که مشتری کالای دیگری را انتخاب نماید، مابه التفاوت قیمت کالای جدید، با کالای مرجوعی محاسبه و قبل از ارسال تسویه خواهد شد. بدیهی است برای کالای گران تر، مشتری ما به التفاوت را پرداخت و برای کالای ارزان تر، شرکت زیبا بن ما به التفاوت را به حساب مشتری واریز خواهد کرد.
چنانچه در مراحل تعویض و یا برگشت کالا، کالا دچار تغییر قیمت و یا عدم موجودی شود. این مورد حقی را برای مشتری ایجاد نمیکند و شرکت زیبا بن تعهدی در تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت نخواهد داشت.
لازم به ذکر است شرکت زیبا بن ، در صورت عدم موجودی و یا تغییر قیمت کالای مرجوعی، تنها متعهد به برگرداندن مبلغ کالای خریداری شده اول (همان مبلغی که در فاکتور مشتری درج شده است) خواهد بود.
پس از ارسال کالا توسط مشتری و دریافت کالا توسط شرکت زیبا بن ، بررسی و نظر نهایی کارشناسان خدمات مشتریان به طور میانگین 48 ساعت زمان خواهد برد و پس از این مدت، کارشناسان خدمات مشتریان شرکت زیبا بن با مشتریان تماس گرفته و نتیجه را به مشتری اعلام خواهند نمود.
پس از تماس کارشناسان پشتیبانی با مشتریان، چنانچه نیاز به بازگشت وجه به مشتری باشد، با رضایت مشتری مبلغ به حساب کاربری وی بازگردانده خواهد شد و در صورت درخواست مشتری نسبت به واریز، مبلغ طی 48 ساعت کاری برای مشتری واریز خواهد شد.
بازگشت وجه
پس از ارسال کالا توسط مشتری و دریافت کالا توسط شرکت زیبا بن، بررسی و نظر نهایی کارشناسان خدمات مشتریان به طور میانگین 48 ساعت زمان خواهد برد و پس از این مدت، کارشناسان خدمات مشتریان شرکت زیبا بن با مشتریان تماس گرفته و نتیجه را به مشتری اعلام خواهند نمود.
پس از بررسی کارشناسان پشتیبانی، چنانچه نیاز به بازگشت وجه به مشتری باشد، با رضایت مشتری مبلغ به حساب کاربری وی اعتبار خواهد شد و در صورت درخواست مشتری نسبت به واریز، مبلغ طی 48 ساعت کاری برای مشتری واریز خواهد شد.